Grundlæggende oplysninger

Rikke Grann

Skolebestyrelsesformand:
Juliane Overgaard

Antal elever pr. 1. januar 2024:
581 elever

Antal medarbejdere pr. 1. august 2023:
75 medarbejdere

Om selve skolen

Vildbjerg Skole er en folkeskole, der ligger i udkanten af Vildbjerg by.
Vildbjerg Skole holder til i moderne bygninger, som blev indviet i december 2007.
Skolen er opdelt i en hovedbygning med faglokaler, skoletorv og administration. Der er desuden tre selvstændige bygninger (klynger), der rummer henholdsvis indskoling, mellemtrin og overbygning.
De enkelte lokaler er opført og indrettet efter moderne standarder. De er velforsynede, store og lyse lokaler, hvor der er god plads til de mange aktiviteter, der foregår i en dansk folkeskole. I alle lokaler er der helt nye elektroniske tavler (touch).
Udenom skolen er der masser af plads, hvor udeundervisning og aktive frikvarterer har gode vilkår.

Eleverne er fordelt på 2 spor i 0. til 6. klassetrin - dog 1 spor på 2. klassetrin. I overbygningen er der 4 spor på 7. klassetrin og 4 spor på 8. klassetrin samt 3 spor på 9. klassetrin.
Derudover har skolen 3 specialklasser.

I 0. klasse starter primært børn fra Børnehuset Himmelblå, men skolen får også børn indskrevet fra andre børnehaver.
I 7. klasse overflyttes børn fra Timring Læringscenter, Sinding-Ørre Midtpunkt, Friskolen Asgaard og Kildebakkeskolen til Vildbjerg Skole, ligesom skolens overbygning også søges af andre.