Skolestart 2024

Skolestarts-nyhedsbrev

Kære alle 😊

Så fik vi sagt velkommen til det nye skoleår, og det blev igen en super festlig fællessamling på Skoletorvet.

To nye 0. klasser var sammen med deres forældre klar med nye og flotte skoletasker og sommerfugle i maverne.

Vi glæder os så meget til at lære jer alle at kende.

Vi byder til dette skoleår velkommen til 551 elever og 81 medarbejdere. Skoleåret 2024/25 kommer til at byde på en masse spændende læring og aktiviteter.

Vi skal som altid have klyngeuge i uge 41, og igen i år skal vi have Vildbjerg Skolerun

Fredag d. 11. oktober løber vi, og vi håber, I vil løbe med, så sæt allerede nu kryds i kalenderen på denne sjove og fede dag.

Skoleårets 2. klyngeuge bliver uge 14. I vil få nærmere info ud om de to klyngeuger, når vi nærmer os.

I år afholder vi fire temadage for hele skolen. I kan se datoerne og de enkelte temaer her:

• Tirsdag den 24. september 2024: Samarbejde
  • Torsdag den 14. november 2024: Matematikkens dag
  • Torsdag den 27. februar 2025: Mit lokalsamfund
  • Fredag den 23. maj 2025: Førstehjælp for 0.-8. årgang

Og som noget helt nyt har vi arbejdet med at oprette faste venskabsklasser.

Arbejdet med venskabsklasser har til formål:

• At styrke fællesskabet og samhørigheden på tværs af årgange og klynger.
  • At styrke kendskabet til hinanden og skabe venskaber på tværs af årgange og klynger.
  • At store som små passer på hinanden og at alle tager ansvar for hinandens trivsel.
  • At skabe trygge læringsmiljøer samt forståelse for hinandens forskelligheder.
  • At de ældre elever er rollemodeller for de yngre elever.

Jeres børn vil af deres klasselærere blive introduceret til de nye venskabsklasser, og venskabsklasserne mødes for første gang d. 27. august. Vi glæder os meget til det nye tiltag.

Vi glæder os til at vi sammen med jeres børn og med jer får et rigtig god skoleår, vi glæder os til samarbejdet og alle de spændende skoledage.

Vel mødt til et nyt skoleår på Vildbjerg Skole 😍

De bedste hilsner